12 sfaturi pentru conducerea pe zăpadă și gheață
Știm cu toții că temperaturile scăzute și drumurile înghețate îi supără pe șoferi, în timp ce, în același timp, rezistența mașinilor este testată. Așa că pentru a ne simți mai în siguranță și pentru a evita tot felul de accidente și surprize neplacute care pândesc în aceste condiții meteo extreme, este indicat să ne pregătim mai devreme, efectuând câteva verificări înainte de a utiliza mașina noastră.
Pregătirea
- Verificați dacă anvelopele sunt în stare bună și au presiunea corectă, așa cum este descrisă de producător.
- Dacă ștergătoarele de parbriz sunt înghețate, pulverizați-le cu spray de dezghețare sau apă sărată, astfel încât, atunci când veți curata parbrizul cu ajutorul unei raclete de gheață, ștergătoarele de parbriz se vor desprinde încet.
- Dacă ușile și încuietorile sunt înghețate, este de ajutor dacă aveți un spray de dezghețare. În orice caz, dacă ușa șoferului nu se deschide, verificați pentru a deschide o altă ușă. În caz contrar, împingeți ușa spre interior și trageți-o ușor înapoi pentru a sparge gheața și a intra în mașină,
- Asigurați-vă că lichidele din radiator au cantitatea potrivită (trebuie să fie între indicatorul Min-Max), precum și că există suficientă cantitate de lichid antigel atât la radiator, cât și la rezervorul de lichid de parbriz. De asemenea, este important să aveți un stoc complet de lichide.
- Verificați dacă farurile, faza lungă, alarmele, semnalizatoarele și luminile de ceață funcționează normal
- Asigurati-va ca aveti toate echipamentele cerute de lege (stingator de incendiu, triunghi de avertizare, trusa de prim ajutor), este recomant sa aveti cablu jumper, lanterna, manusi de lucru, patura si lanturi de zapada.
*Prudență! Pentru punctele 2 și 3, nu turnați niciodată apă fierbinte pe geamuri cu scopul de pentru a topi zăpada sau gheața, deoarece se pot rupe și vă puteti răni.
CONDUCERE
- Înainte de a porni motorul, asigurați-vă că toate circuitele electrice ale mașinii sunt oprite, inclusiv luminile din cabină.
- Dacă parbrizul este aburit, există cel puțin 3 lucruri pe care le puteți face:
- o Curățați-l cu o cârpă
- o Pulverizați-l cu spray anti-orbire
- o Puneți aerul condiționat la putera maxima pe fierbinte
- Când porniți motorul, așteptați un minut pentru a-l încălzi. În primii câțiva kilometri și până când motorul se încălzește, este mai bine să nu depășești 3000 rpm.
- În timpul conducerii, trebuie să mențineți o viteză scăzută de condus și să păstrați distanța mare față de vehiculul din față. În orice moment trebuie sa manegrati volanul ușor și progresiv. Același lucru se aplică la accelerare și frânare.
- Când conduceți pe un drum în pantă sau în rampa, este important să nu vă opriți complet, deoarece puteți pierde controlul vehiculului.
La temperaturi sub zero, opriți sistemul start-stop pentru a vă proteja bateria mașinii.
În cele din urmă, la parcare nu trageți tare frâna de mână, deoarece se poate bloca
Cel mai important, stati calmi!